כיצד לבחור מחשב גיימינג? Leave a comment


כיצד לבחור מחשב גיימינג?

    • כאשר אנחנו מתכננים רכישה של מחשב גיימינג חדש, חשוב לתכנן את המטרה. אם אנו מחפשים מערכת שתיתן לנו ביצועי פריים ברזולוציה 1920 x 1080, לא נזדקק למחשב הטוב ביותר הקיים בשוק (מעבד וכרטיס גרפי). אך אם אנחנו רוצים להנות מחווית משחק ברזולוצית 2560 x 1440 – זה כבר סיפור אחר לגמרי.

 

    • מבולבלים? אז נעשה קצת סדר

 

    • מה כן עלינו לקחת בחשבון כאשר אנחנו מתכננים מחשב גיימינג חדש מדור 10 של המעבדים?

• מעבד – כאשר קונים את המעבד הכי טוב עבור גיימינג, רוצים בד"כ לאזן בין ביצועים ופיצ'רים עם המחיר. בעוד שמעבדי AMD מבצעים עריכת וידאו בצורה יותר מהירה, דווקא מעבדי INTEL הם בעלי היתרון (קל) עבור עולם הגיימינג. חשוב לזכור שעבור גיימינג, מהירות השעון (CLOCK) יותר חשובה ממספר הליבות (CORE).
המהרה (OVERCLOCKING) אינה הכל – למשתמשים שרק נכנסים לעולם הגיימינג, יותר הגיוני לבזבז עוד 50$ על מעבד יותר איכותי, מאשר על מערכת קירור איכותית ובזבוז זמן בכיונונים מיותרים כדי לקבל רמת ביצועים גבוהה יותר.
רשימת המעבדים הטובה ביותר:
1. Intel Core i5-10600K
2. AMD Ryzen 9 3950X
3. AMD Ryzen 7 3700X
4. AMD Ryzen 5 3600X
5. AMD Ryzen 5 2400G
6. AMD Ryzen 3 2200G
המעבד המנצח (דור 10) Intel Core i5-10600K מגיע עם 6 ליבות (cores) ו 12 שכבות (threads) – מספר שכבות כפול מאשר מקבילו המעבד i5-9600K. מעבד זה מספק את רמת הביצועים הטובה ביותר לגיימינג (ביחס למחירו) ומספק בעצם את אותה רמת ביצועים של מעבד i7 במחיר של מעבד i5.
• לוח האם – בחירת לוח האם הטוב ביותר עבורנו תלוי מאוד במעבד שבחרנו. למרות שהמעבד וכרטיס המסך מקבלים יותר תשומת לב, כל רכיב במחשב מתחבר ללוח האם. גודל הלוח קובע את סוג המארז, בעוד הצ'יפסט והסוקט קובעים את סוג המעבד שאותו ניתן להתקין. ניתן לבחור במעבד Intel או מעבד AMD אבל חשוב לזכור שחשוב לבחור בלוח אם עם ה Socket המתאים.
לוחות אם קטנים יותר, מכילים פחות פיצ'רים ופחות חריצי הרחבה. אם אין צורך בפיצ'רים כדוגמת אינטרנט אלחוטי וחיבור USB 3.1 ו Thunderbolt3, אין טעם לרכוש לוחות אם כאלו. עולם הגיימיג דורש עם התקדמות המשחקים לרמות הגבוהות ביותר שטח אחסון גדול יותר. לוח אם עם סלוט בודד עבוד דיסק קשיח NVMe, יכול בהחלט להוות בעיה עתידים אם וכאשר נצטרך להוסיף שטח אחסון עבור התקנות משחקים, ולכן חשוב לתכנן קדימה את האפשרות לרכוש לוח טיפה יותר יקר עם אפשרויות שדרוג עתידיות.
לוחות האם המומלצים ביותר למעבדי אינטל:

1. Z490
2. Z390
3. H370
4. X299

• זכרון – לוחות האם תומכים היום בנפח זכרון של בין 64GB ל 128GB. בד"כ 32GB בהחלט מספיק בשלב זה (משחקים לא דורשים יותר בינתיים).
לאלו המתכננים לבצע המהרה (overclocking), חשוב לרכוש זכרונות בעלי קרור מיוחד עליהם מכיוון שבעת פעילות המהרה, חום המעבדים והזכרונות מגיעים לרמות גבוהות. שימוש בזכרון ללא צלעות קרור מתאימות יכולות לגרום לו נזק פיזי ואף לשריפה.
• דיסק קשיח – חיפוש דיסק SSD שיתאים לצרכינו חשוב מאוד. דיסק איטי יגרום לצוואר בקבוק רציני ויגרום למעבד להמתין זמן מיותר למידע. דיסקים מבוססי SATA לאט לאט נעלמים מהמדפים, ומלחמת המחירים של דיסקים מסדרות SSD M.2 NVME תמשיך לתת את אותותיה בזמן הקרוב. קיימים כבר בשוק דיסקים SSD מסדרת ה PCIe 4.0 של היצרניות Gigabyte, Corsair, Partiot ואחרים. דיסקים כאלה ישפרו דרמטית את הביצועים, אך חובה לזכור שיהיה צורך בלוחות אם מדגם ה X570 או B550 כדי לתמוך בהם ולהריצם במהירות שיא. לוחות האם מסדרת Z490 של אינטל יתמכו בדיסקים מסדרת ה SSD M.2 PCIe 4, אך יהיה צורך להמתין לסדרת מעבדי ה Rocket Lake של אינטל כדי לקבל את אפשרות האצת המהירות הזו (לא יקרה עד 2021(.
אין שום הגיון כיום לרכוש דיסקים בנפחים של 256GB, אם נחשב את גודל מערכת הפעלה והתקנה של 2-3 משחקים בודדים, הדיסק הקשיח שלנו כבר במצב חנוק ללא מקום פנוי. עבור רוב המשתמשים דיסקים בנפח 512GB בהחלט מספיקים, אך ירידת המחירים המשמעותית של נפחי ה 1TB (ביחס ל 2TB) בהחלט אפשרית לכל כיס.
בהחלט מומלץ לרכוש דיסק קשיח נוסף SATA בנפח 2TB ומעלה, רק לצורך אחסון של מידע שאינו בשימוש שוטף (קבצי ISO של משחקים, קבצי מידע נוספים וכדומה).
• כרטיסי המסך – כרטיס המסך הוא הלב של עולם הגיימינג, אך הקביעה מהו הכרטיס הטוב ביותר מאוד קשה. עבור כל אחד הפתרון שונה. חלק רוצים את כרטיס המסך הטוב ביותר, אחרים רוצים את האיכות הטובה ביותר מול המחיר. בחירה בכרטיס המתאים ביותר מבחינת הביצועים, המחיר, הפיצ'רים והיעילות חשובה מאוד מכיוון שזהו הרכיב שהכי ישפיע על חווית המשחק שלנו. הבחירה שלנו צריכה להיות מושפעת ממספר מאפיינים:
– רזולוציה – ככל שנשתמש ביותר פיקסלים – נצטרך יותר רמת ביצועים (אין צורך בכרטיס הטוב ביותר בשוק כדי לשחק ב 1080p).
– ספק כוח – חובה לדאוג שספק הכוח יהיה בעל הספק מתאים לתמוך בכל רכיבי המחשב, וכן בקונקטורים של 6/8 pin (למשל NVIDIA RTX 2070 דורש ספק כוח 650W ו 2 קונקטורים של 8 Pin).
– זכרון בכרטיס המסך בנפח של 4GB הוא המינימום כרגע. 6GB יותר טובים והמומלצים מגיעים ל 8GB ו 11GB.
– Freesync / Gsync – כל טכנולוגיה של רענון תבצע סנכרון של קצב הרענון של הכרטיס הגרפי שלנו, עם קצב הרענון של המסך.
כאשר המחיר אינו משחק תפקיד, כרטיס ה RTX 2080 Ti הוא הכרטיס המנצח אשר יספק לנו את האיכות הגבוהה ביותר במשחקים עד הפרט הגרפי האחרון, במיוחד כאשר אנחנו רוצים לשחק ברזולוציית 4K.

השוואות כרטיסי מסך:

ביצועים כרטיס גרפי מיקום
117 fps RTX 2080 Ti 1
102 fps RTX 2080 Super 2
91 fps RTX 2070 Super 3
87 fps RX 5700 XT 4
78 fps RX 5700 5
77 fps RTX 2060 Super 6
71 fps RX 5600 XT 7
68 fps RTX 2060 8
58 fps GTX 1660 Super 9
43 fps GTX 1650 Super 10

• המארז וספק הכוח – במקרים רבים אנו נתקלים במערכות מחשבי גיימינג מוכנים מראש שהחנות מוכרת לנו, והמארז וספק הכוח אשר נמצאים ברשימת החומרה הם מרמה נחותה. כאשר ספק הכוח חלש וזול מתוך מחשבה שרכיב זה אינו רכיב קריטי ומשמעותי כמו רכיבי המעבד, לוח, כרטיס המסך, הזכרון והאחסון, סבירות גבוהה שניתקל בבעיות ביצועים וחווית המשחק שלנו תיפגע.
אסור בשום אופן להתפתה ולרכוש ספק ברמה נמוכה. אם המעבד נחשב למנוע של המחשב, ספק הכוח נחשב ללב הפועם אשר דואג שהכל ירוץ בצורה חלקה. במיוחד כאשר אנו עושים המהרה – וספק הכח לא יהיה מסוגל להגיע לתוצאות הנדרשות. תמיד מומלץ לרכוש ספק כוח עם הספק של 25% יותר ממה שדרוש. במקרה ונרצה לשדרג את כרטיס המסך לכרטיס איכותי יותר, לא ניתקל בבעיות של הספק חשמל וחיבורים וניאלץ להחליף את ספק הכח.
מארזים בעלי מיקום מיוחד עבור הכבילה (מאחורי לוח האם) בהחלט מסייעים בקירור המערכת.

טיפים חשובים:

• מומלץ לרכוש ספריי לחץ אויר ואחת לחצי שנה לנקות את המארז, המאווררים והכרטיסים מאבק.
• כאשר מחליטים על חומרת המחשב, יש לתכנן קדימה ולרכוש חלק מהרכיבים בתצורה חזקה יותר (מארז גדול, ספק כוח עם הספק גבוה יותר, לוח אם עם אפשרות חיבור של יותר מדיסק NVMe אחד).
• ביצוע עדכוני קושחה ודרייברים על בסיס קבוע. דרייברים חדשים משמעותם רמת ביצועים גדולה יותר.
• ביצוע עדכונים קריטיים של מערכת ההפעלה. אחת מהמשימות המעצבנות ביותר בתחזוקת המחשב הם העדכונים הקריטיים. לא משנה מה חווינו בעבר או קראנו בכתבות באינטרנט, עדכונים אלו מסייעים לנו לשמור על המערכת שלנו בטוחה יותר.
• הורידו והתקינו את התוכנות עבור כרטיס המסך שלנו (NVIDIA / AMD). תוכנות אלו יסייעו לנו להגדיר את חומרת המחשב בתצורה אופטימלית.
• קנו מסך איכותי – חווית הגיימינג לא נגמרת רק במחשב עצמו, אלא תלויה גם במסך 4K איכותי.
• קנו מקלדת, עכבר, ואוזניות המיועדים לגיימינג.

ראה מאמר בנושא: גיימינג בסדרת מעבדי דור 10 Extereme החדשה

 מאמר זה נועד לסייע לכם בהבנת הרכיבים הדרושים למחשב גיימינג איכותי. על מנת להקל עליכם, בנינו מראש מספר מחשבי גיימינג ברמות שונות. תוכלו לערוך בהם שינויים בהתאם לדרישותיכם.

לשאלות התקשר 03-6320580

לרשימת מחשבי הגיימינג שלנו

תפריט נגישות

Call Now Button